«ΔΕΙΞΟΝ ΜΟΙ ΤΗΝ ΠΙΣΤΙΝ ΣΟΥ ΕΚ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΟΥ»

Ελέχθη πολύ πρόσφατα από κυβερνητικά χείλη, ότι «κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι έχει περισσότερη πίστη». Σωστό. «Η ζωή μας κέκρυπται συν τω Χριστώ εν τω Θεώ» (Κολ. γ΄3). Μάλιστα λέγει ο λαός μας : «άνθρωπο βλέπεις, καρδιά δε βλέπεις» και οπωσδήποτε κατά την Ημέρα της Κρίσεως θα έχουμε εκπλήξεις και ανατροπές. «Οι πρώτοι έσονται έσχατοι και οι έσχατοι πρώτοι» (Μάρκ. ι΄31). Συμπληρωματικά μπορούμε να αναφέρομε το λόγο του αγίου Σωφρονίου του Έσσεξ, που αποδίδει το φρόνημα που πρέπει να έχουμε όλοι: «όλοι οι άλλοι σώζονται και εγώ χάνομαι».

Όμως δεν μπορούμε να παρακάμψουμε ποτέ το Άγιο Ευαγγέλιο και μάλιστα την Καθολική Επιστολή του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, επιστολή – διαμάντι, που βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Τι λέγει ο πρώτος Αρχιεπίσκοπος της Μητέρας των Εκκλησιών, των Ιεροσολύμων; Λέγει: «Λές ότι έχεις πίστη. Πολύ καλά. Για να δώ λοιπόν την πίστη σου από τας έργα σου, διότι πίστη χωρίς έργα είναι νεκρή» (Ιακ. β΄17-20). Ο καθένας μας θα κριθεί και από τα λόγια του, «εκ των λόγων σου δικαιωθήση και εκ των λόγων σου καταδικασθήση» (Ματθ. ιβ΄37), λέγει ο Κύριος, και από τα έργα του, «έκαστος θα κριθή κατά τα έργα αυτού» (Ρωμ. β΄6) και θα κριθεί μάλιστα και με βάση «των όσων δια του σώματος έπραξε» (Β΄Κορ. ε΄10).

Εφόσον λοιπόν έχεις πίστη, όπως λές, και δεν δέχεσαι καμμιά κριτική στα έργα σου, πές μας το Πιστεύω, το Σύμβολο της Πίστεως. Το πιο απλό.  Πές μας επίσης το άλλο που έλεγαν οι πρώτοι Χριστιανοί: «εκτός της Εκκλησίας δεν υπάρχει σωτηρία». «Ο πιστεύσας και βαπτισθείς σωθήσεται, ο δε απιστήσας κατακριθήσεται» (Μάρκ. ιστ΄16). Ανακήρυξε δημόσια, διότι μας κάνεις και μαθήματα ατομικής ευσέβειας από το γυαλί, αυτό που είπε ο Χριστός, πές το και σύ: «ότι ο Χριστός είναι η Οδός, η Αλήθεια, η Ζωή και η Ανάστασις» (Ιωάν. ιδ΄6, ια΄25). Ομολόγησε ότι «δεν υπάρχει άλλο όνομα που μας δόθηκε από τον Ουρανό στη γη, με το οποίο σωζόμαστε και αυτό το όνομα είναι ένα και μοναδικό, το Όνομα του Χριστού» (Πράξ. δ΄12). Κάνε Ορθόδοξα τον Σταυρό σου, και πές μας αν πιστεύεις στην Αγία Τριάδα, στην αθανασία της ψυχής και στην ανάσταση των νεκρών. Υπάρχει αιώνια ζωή; Τι λές; Κι ο Χριστός, τι είναι για σένα, Καλός άνθρωπος, φιλόσοφος, επαναστάτης, κομμουνιστής ή το Δεύτερο Πρόσωπο της Αγ. Τριάδος, Τέλειος Θεός και Τέλειος Άνθρωπος;

Φτάνουμε τώρα και στο τελευταίο: Πιστεύεις στο Ευαγγέλιο; Εκκλησιάζεσαι, κοινωνείς, έχεις πνευματικό; Όχι, δε σε κρίνω. Ποιος είμαι εγώ; Αλλά μού έδωκες την αφορμή. Μήπως έχεις κάνει πολιτικό γάμο, σύμφωνο συμβίωσης; Ξέρεις ασφαλώς ότι όλα αυτά δεν τα θέλει το Ευαγγέλιο.

Πές μου τώρα, αυτό που κοινωνάμε τι είναι; Ψωμάκι και κρασάκι; Μήπως μεταδίδει μικρόβια και ιούς; Αί; Αν πιστεύεις ότι είναι Σώμα και Αίμα Χριστού, δηλαδή ο Ίδιος ο Χριστός, η Ζωή και η Υγεία, γιατί φοβάσαι και κυνηγάς τους παπάδες και κλείνεις τις Εκκλησίες και μόνο τις Εκκλησίες;

Όλες αυτές τις μέρες από το στόμα των κρατούντων δεν ακούσαμε μια λεξούλα για το Θεό. Να πούνε: «Με τη βοήθεια του Θεού», «με τη χάρη της Παναγίας», «Να προσευχηθούμε όλοι», «Ο Θεός να ευλογεί… την Αμερική», που λένε και οι αμερικάνοι, δηλαδή «να ευλογεί την Ελλάδα», «Δόξα τω Θεώ». Μόνο απαγορεύσεις και συμβουλές για ατομική κατ΄ οίκον λατρεία. Αυτά τα ξέρουμε και τα κάνουμε ως ορθόδοξοι μια ζωή. Άλλο θέλουμε να μας πούνε τώρα: Τι πρόβλημα έχουν με την Εκκλησία;

Με βάζεις λοιπόν στον πειρασμό να συμπεράνω ότι πιστεύεις «κατά το δοκούν». «Θρησκεύεις με τον τρόπο σου». Ίσως πιστεύεις σε μια ανώτερη δύναμη… Τα γνωστά γλυκανάλατα των νεοεποχιτών. «Παντού είναι ο Θεός», «όλοι αγωνιζόμαστε για το καλό», «υγεία πάνω από όλα», «ειρήνη»… Δηλαδή πανθεϊσμός και πανθρησκεία.

Και κάτι άλλο: μέχρι τώρα ακούσαμε για το Κουκάκι, για την Κέρκυρα, για τα Κύθηρα, για τον Μόρφου… Για τους «φοβερούς» παραβάτες των εντολών σας. Δεν μας είπατε όμως τίποτε: τι γίνεται με τα τζαμιά; Εκεί όλα καλά; Στην Ξάνθη και την Κομοτηνή δεν βγαίνουν οι ιμάμηδες στα τζαμιά και τους μιναρέδες και δεν ακούγονται μεγάφωνα; Συμμορφώθηκαν οι Εβραίοι και δεν πάνε στις χάβρες τους «κατά πάν Σάββατον»; Στις δομές των μεταναστών δεν γίνεται καμμιά δημόσια προσευχή και καμμιά μουσουλμανική ιεροπραξία. Σύρο, Τήνο κλπ οι παπικοί συμμορφώθηκαν; Οι κατά τόπους σχισματικοί και οι ευκτήριοι οίκοι των ξένων πρεσβειών μήπως λειτουργούν και μαζεύονται πάνω από τέσσερις άνθρωποι; Γυρίσατε τα δάση και τα ξέφωτα, μήπως οι σατανιστές κάνουν τελετές το μεσονύκτιο; Αν κολλήσουν; Κρίμα δεν είναι; Κατεβήκατε κάτω στις μασονικές στοές, μήπως κι εκεί προσκυνάνε ομαδικά τον Μεγάλο Αρχιτέκτονα; Τα ψάξατε όλα αυτά ή απλώς γυρίζετε πενήντα αστυνομικοί γύρω από τους ναούς μας μη και πεί κανένα «Κύριε ελέησον» παραπάνω ο ιερέας της Ορθοδόξου Εκκλησίας;

Τα σχολεία είπαν ότι θάναι κλειστά μέχρι 10 Μαϊου και τα αυστηρά μέτρα περιορισμού μέχρι 20 Απριλίου. Δηλαδή μια μέρα μετά το Πάσχα, τη Δευτέρα της Διακαινησίμου, χαλαρώνουν κάπως τα πράγματα. Περίεργο φαίνεται. Επίσης από 23 Απριλίου μέχρι 23 Μαϊου υπάρχει το Ραμαζάνι των μουσουλμάνων. Δεν ξέρω καλά, αλλά κάποιες παραφυάδες τους σ΄αυτή ή σε άλλη ευκαιρία, στην αρχή ή στο τέλος, τέλος πάντων, έχουν δημόσιες προσευχές, αυτομαστιγώματα, εκδοροσφαγές ζώων και δημόσια γεύματα. Τα έχουμε δεί. Δηλαδή θα έχουμε ξεπεράσει τον τόσο επικίνδυνο Απρίλιο τότε; Δεν θα υπάρχει πρόβλημα; Για να δούμε. Μακάρι.

Εδώ δεν προλάβατε να ελέγξετε τις δομές των μεταναστών και τους οικισμούς των Ρομά που κινδυνεύουν να γίνουν υγιειονομικές βόμβες, όπως λέτε, και θα ασχοληθείτε με όλα τα άλλα; Σας ρούφηξε όλο το αστυνομικό ενδιαφέρον η Ορθόδοξη Εκκλησία μας. Κρίμα!

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.